søndag den 8. maj 2011

H12 12 timer solo

så er det dagen der på efter min debut som solo rytter, og hvilken debut. i dagene op til hade jeg sørget for at spise meget og sundt så jeg var sikker på at depoterne var fyldt helt op.




løbet startede kl. 09.00 hvor feltet på 71 solo ryttere stod til start. imens vi stod på starten fik vi tegnet et stort S på læggen så vi kunne kende hinanden og de noget hurtigere hold ryttere viste lidt mere hensyn. da starten gik var det helt anderledes end de andre mtb løb jeg har været til hvor det bare er fuldt gas ud af start hullerne, men her var det et stille og roligt tempo der blev lagt ud i. starten var lavet således at solo rytterne blev startet på starten og hold rytterne blev startede på sløjfe ét på ruten så vi ikke startede oven i hinanden, det var kanon tænkt af arrangørerne for så skulle de hurtige ikke holde til bage for de lidt langsommere og omvendt. efter starten kørte vi der ud af på den fede og knastørre rute på lidt over 9 km. efter at have kørt ca 4 km skete det der ikke måtte ske, jeg punkterede, bag dækket var helt flænset så jeg måtte trække det sidste af vejen rundt, hvilket resulterede i at jeg tabte lidt over 30 min. som svare til ca en omgang.
efter at have fået monteret nyt baghjul kørte jeg igen.. jeg kom ind i en rytme som jeg prøvede at holde, ruten blev federe og federe, vejeret blev varmere så der kunne ikke være bedre betingelser for en kanon løb. efter ca. 5-6 timer begyndte benene lige pludselig at blive væsenligt bedre så der fik den gas, samtidig sagde min "pit chef" ( Michael Mouritz ) at jeg hentede placeringer så det var også en motivator.



da der så var gået yderligere 2 timer ramte jeg en hård periode, tiderne blev lidt langsommere og det begyndte at gøre ondt forskellige steder ( som man nu har efter 8 timer i sadlen ) det var en periode jeg skulle kæmpe igennem, jeg fandt et par andre ryttere ude på ruten som jeg snakkede lidt med, det gav et frisk pust så jeg begyndte stille og roligt at få det bedre. jeg forsøgte hele tiden at holde mine pit-stops så korte så muligt, jeg kunne se at andre solo ryttere begyndte at holde længere pauser så der hentede også et par plaecringer. da der var ca 1 time tilbage var man bagdel aka. RØVEN ved at være slidt for jeg hade  glemt at fornye mit buksefedt ( meget dumt ) men den sidste omgang  skulle den have fuld gas. jeg nåede at hente 1 placering på den omgang og jeg lagde meget få sekunder efter nr. 22 jeg endte med at blive nr. 23 hvilket entlig er ok da jeg efter 1 omgang lagde nr 71 og at der er første gang jeg køre et løb over 3 timer.
alt i alt var det en kanon dag med en mega sprød/fed/totalt awesome rute med lidt af alt. total godt arrangeret alt klappede og der var rigtig godt opsyn på ruten hvor det kunne gå galt, og der var læger der også kørte rundt på ruten.

mere info, tider og billeder på www.h12.dk

det er en kanon opvarmning til 24timers i rold på lørdag . der kommer et indlæg senere om det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar