søndag den 10. april 2011

29er Dur det?


Dur sådan en 29er? Svaret kan kun være ja efter at have prøvet min nye Trek Paragon i Rold skov.




Min første tur var meget positiv, den køre hurtigere over små bump da "angrebsvinklen" er mindre
så den køre nemmere over bump og rødder, det vil også sige at den er hurtigere på nedkørsler. da det er 29" hjul er der også støre kontaktflade med underlaget så der er også mere greb, og med Shwalbe rocket ron dæk er der kanon grip.
Èn af de førte indskydelser jeg fik var ud over den lidt akavede siddestilling og et par små justeringer der skal laves var den første tanke på den første stining at den føles meget aggresiv, man får hele tiden til at rejse sig i pedalerne og træde til. den er hurtigere end min Trek Top Fuel 9 mange steder i skoven, men selfølgelig er Top Fuel´en hurtigere end Paragon`en på de meget tekniske og ujævne stykker.

Sram gear systemet spiller også, der er kontant afregning. den skifter når du ber´ om det føles aggresivt og kontant.

Alt i alt er det sagen med en 29´er. det er fantastisk med de hjul. den er mindre komfortabel end en fully men mere komfortabel end en 26" hardtail. så der er ikke nogen hemmelighed at jeg er meget begejstret for en 29´er så er du i tvivl om du skal købe 26" eller en 29er så vlæg 29eren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar