søndag den 5. juni 2011

Bianchi - Melfar 24

Puha.... det var dette års udgave af Bianchi - melfar 24. et 24 timers løb på racer.
Jeg hade op til tænkt meget over hvordan jeg skulle køre dette løb, og jeg var kommet frem til at jeg måtte tage det som det kom, én omgang af gangen. Jeg hade den meget vel kørende Preben Karlsen med, vi hade en campingvogn med så det var luksus i forhold til det jeg plejer ( madres bag i kassebil ) vi ankom til Middelfart ved 18. tiden fredag aften hvor vi blev skrevet ind og fik lidt mad..

Løbet startede for mit vedkommende kl. 10.15 Preben startede i gruppen 5 min. før mig. vi lagde stille og roligt fra land, jeg kom afsted i en gruppe på omk. 25 ryttere efter at have kørt et godt stykke var der et par stykker der "rykkede" eller det vil sige at de bare ville øge tempoet lidt, og der tog jeg med.




vi øgede tempoet en del faktisk, vi kørte det som en klog mand i klubben engang kaldte det: Væddeløb. vi kørte i et tempo som jeg ikke kunne blive ved med at holde, men dum som jeg var fortsatte jeg, jeg tog selvfølgelig del i arbejdet med at tage føringer osv. efter den første omgang fik jeg tanket op med vand og forsatte. jeg fangede den lille gruppe igen og forsatte i samme tempo. jeg hade drukket begge dunke på sidste omgang som er sammenlagt 1,5 L. og jeg fortsatte med at drikke så meget som jeg kunne men aligevel ca halvvejs ude på 2 omgang gik det galt. grundet det høje tempo, den bagene sol eller bare dårlig form ved jeg ikke men jeg fik det pludseligt mærkeligt. jeg blev træt som i at jeg var søvnig, jeg begyndte at misse gear skift ved stininger og nu når jeg skulle skifte stilling med hænderne på styret begyndte jeg at "ramme" ved siden af. det blev kort efterfulgt af en dunnerende hovedpine. alle de klassiske tegn på dehydreing, jeg kom tilbage til målområdet og gik direkte mod campingvognen, jeg drak en flaske vand og lagde mig, der gik ikke 2 min før jeg sov. så det var tiltrængt. jeg vågnede ca 3 kvater efter, drak lidt mere vand og steg på cyklen igen. jeg kom til at køre hele 3 runde alene. det var skidt til mig for jeg var slet ikke ovenpå efter jeg gik væskekold. efter den 3 omgang blev  jeg nødt til at holde pause igen. jeg var begyndt at få kvalme og kaste lidt op så jeg tog lige an slapper igen.. der der var gået lidt tid åbnede nat ruten på ca 16 km som jeg kørte et par gange men det kørte stadig ikke så jeg gik i pit ved 10-10.30 tiden. fik et bad og hoppede i seng. da jeg lige hade lagt mig kom Preben ind i campingvognen. det var hans første hvil. jeg gav ham lidt at drikke og spise. hen lagde i 10 min og så var han videre.. jeg stod op igen ved 7 fik noget af spise og drikke. kvalmen var der stadig men jeg ville prøve. jeg mødte preben i teltet han fik lige at glas kakao og en sanwitch. vi trillede afsted. jeg hade lidt kræfter så dem brugte jeg på at trække Preben så han kunne få en lidt lettere tur vi kørte et par omgange eller 3 inden den sidste rute åbnede som vi så også kørte et par gange
efter de sidste omgange hade jeg kørt ca 330 km, og da den total seje preben kom i mål hade han rundet de vilde 660km. han sluttede som nr. 15. han kørte kanon.. men han var også brugt da han kom hjem, jeg gætter også på at der nok går en lille uge får han skal sidde på noget med 2 hul igen..



Næste projekt bliver Nordic 24 MTB løb d. 18-19 juni. det er der jeg skal have formen til at toppe så det bliver spændene..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar