mandag den 20. juni 2011

Nordic 24 - 24 timer solo.

Puhh.... det var dette års nordic 24. det var en oplevelse af de større.
der var 109 ryttere der stillede til start i solo klassen.
Vi var kørt til holte fredag eftermiddag så vi ankom til stævnepladsen lidt i 9. hvilket var perfekt da vi lige kunne nå at få lidt aftesmad og se hvor solo teltet, kantinen og alle de andre ting var.

starten gik kl 12.00 lørdag middag, hvor vi startede i klassisk le mans stil med at vi skulle løbe hen til cyklerne ( ca. 600m ) hvilket ikke er let i stive cykelsko. Vi kom ud på ruten og jeg opdagede til min lettelse at den var hurtig rigtig hurtig det var mange grusveje og brede stier men også tekniske hårde op og ned kørsler. den var næsten også helt tørt så det var bare der ud af.
de 3 første omgange stoppede jeg kun for at få en ny dunk og en gel. men efter det fik jeg det lidt dårligt lidt kvalme og træt heden begynde at melde sig, hvilket var alt for tideligt så jeg forsøgte at fortsætte. det lykkedes til dels men efter 4 omgange satte jeg mig ind i teltet og fik lidt ro på..
jeg spiste en håndfuld pinociokugler, bunnede en red bull og fik mp3 afspilleren i øret og så prøvede jeg igen. og hold da fast det var der fart i, jeg fløj afsted og overhalte 3 soloryttere på den omgang. jeg kørte bare og nød det, pludselig havde jeg overskud op af bakkerne og ned gik det også kanon. men alt har jo en ende og gassen gik lidt af ballonen så på næste omgag gik det lidt mere roligt.
da det var ved at blive aften gik jeg i pit og fik noget mad i tanken og så afsted igen. efter det kom jeg i "zonen"  det er en mærkelig tilstand hvor man bare træder men opdager ikke rigtig hvad der forgår omkrig én man høre kun det hårde rock man har i ørene og så går det bare fremad. det hele gik rigtig fint. da klokken blev ca 20.00 åbnede skyerne sig og det ( undskyld mit franske ) pissede ned. det resulterede i at underlaget skiftede fra tør og få steder lidt tung til ultra mudderet hvor det mange steder var umuligt at køre. da jeg kom i pit igen fik jeg monteret lygter og så var det afsted. nu var sporet kørt endu mere op så det var meget vanskligt at køre i. der var tyk mudder over alt så efter et stykke tid bannede og svovlede jeg alt væk. det hele var bare råddent. der var mudderet, det regnede, jeg var kold og der var stadig 12 timer igen. så jeg fik overtalt pit-chefen ( Michael Mouritz. som gjorde et awesome job med at holde mig kørende ) til at jeg måtte gå i bad og tage en lur. det blev en lidt længere lur end jeg hade regnet med men det gik. jeg var i løbet af natten faldet far en 22 plads til en 27 plads. men jeg fik tanket op og så var det afsted igen.

da jeg først kom i saddlen gik det entlig ok. jeg mødte en anden solo rytter ca halvejs ude på ruten, så mig og Kim som han hed kørte de sidste 3 omgange sammen. det var hyggligt at have en at køre og snakke med og gelje hinanden op når det hele bare er træls mudderet og det bare går opad.  men det hele gik godt så kl 11.18 søndag kørte vi over stregen og var dermed færdige med dette års nordic 24.
inden jeg tog afsted havede jeg en målsætnig der hed top 35 ud af de 109 deltagere. jeg endte på en 25 plads. efter at have kørt 13 omgange, 221km og 3900 højdemeter. så jeg er meget tilfreds.

næste projekt er 12 timer i rold D. 25.06.11 hvor jeg gar besluttet mig for at den bare skal have fuld gas til jeg sprænger i luften..


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar